Teplota v chladničke je príliš vysoká

Naposledy aktualizovaný 4.12.2019 7:37

Problém

  • Chladnička je príliš zohriata
  • Teplota v chladničke je príliš vysoká

Týka sa to 

  • Chladnička s mrazničkou
  • Chladnička

Riešenie 

1. Ak ste spotrebič práve nastavili, počkajte približne 12 hodín, aby sa dosiahla správna teplota

2. Ak ste práve dali do spotrebiča veľké množstvo potravín, zvukový alarm sa vypne, keď sa znova dosiahne normálna teplota 

3. Skontrolujte, či je ventilátor v spotrebiči zapnutý a či pracuje (ak má váš spotrebič ventilátor)

  • Ventilátor môžete skontrolovať tak, že na chvíľu dvere zavriete a potom ich opäť otvoríte.
  • Hneď po otvorení dvier môžete počuť, či ventilátor pracuje a či sa nezastaví príliš skoro. 

4. Skontrolujte, či je spotrebič v správnej vodorovnej polohe

Nastavte nožičky na spodnej časti a vodováhou skontrolujte správnu vodorovnú polohu.

5. Skontrolujte, či je spotrebič správne nainštalovaný a upevnený tak, aby sa dvere tesne zavreli (integrované spotrebiče) 

6. Skontrolujte, či je tesnenie na dverách čisté a nepoškodené 

7. Skontrolujte, či sú dvere správne zavreté a nenechávajte ich dlhší čas otvorené 

8. Skontrolujte, či sú pánty na dverách zaistené a nepoškodené. Poškodené časti pántov vymeňte. 

9. Skontrolujte, či spotrebič správne chladí

  • Odmerajte teplotu teplomerom ponoreným v pohári vody, ktorý umiestnite do vnútra chladničky.
  • Ak je teplota v rozmedzí +4 až +5 °C, chladnička funguje správne.
  • Vnútorná teplota potravín je dôležitejšia ako teplota vzduchu vo vnútri chladničky, pretože teplota vzduchu sa počas každého chladiaceho cyklu mení (medzi spustením a zastavením chladiaceho kompresora).
  • Pripomíname, že lacné teplomery môžu ukazovať rozdielne hodnoty o ±1 – 2 °C alebo viac. 
  • Nastavte teplotu otočením teplotného regulátora alebo prostredníctvom ovládacieho panelu.    

10. Skontrolujte, či bol spotrebič nainštalovaný tak, aby mal dostatočné vetranie. 

Požiadavky na vetranie nájdete v návode na používanie alebo v návode na inštaláciu. 

11. Skontrolujte, či bol ochranný obal odstránený z dvier (integrované zariadenie)

12. Skontrolujte, či okolitá teplota nie je príliš vysoká alebo príliš nízka vzhľadom na klimatickú triedu uvedenú na typovom štítku 

13. Rozmrazte spotrebič a opäť ho zapnite   

14. Kontaktujte autorizované servisné stredisko

Ak vyššie uvedené návrhy nevyriešili problém, odporúčame požiadať o opravu servisného technika.

 

Objednajte si servis
Objednajte si servis

V oblasti, v ktorej sa nachádzate, ponúkame službu Fixná cena servisu. O opravu sa postarajú kvalifikovaní servisní technici Electrolux. Spotrebič najprv skontrolujeme, poruchu vyriešime a v prípade potreby vymeníme súčiastky a diely. Túto službu poskytujeme pre práčky, sušičky, varné panely, umývačky riadu, chladničky, vstavané kávovary, sporáky, odsávače, rúry a vstavené mikrovlnné rúry.

Náhradné diely a príslušenstvo
Náhradné diely a príslušenstvo

Vyhľadajte si originálne náhradné diely pre spotrebič v našom e-shope a nechajte si ich doručiť priamo domov.