Čističky vzduchu - najčastejšie otázky, problémy a riešenia

Naposledy aktualizovaný 18.11.2021 7:54

Problém:

  • Čističky vzduchu - najčastejšie otázky, problémy a riešenia

To sa vzťahuje na:

  • Čističky vzduchu, modely:
    • EAP150
    • EAP300
    • EAP450

Riešenie:

  • modely EAP150, EAP300, EAP450
Problém

Pravdepodobná príčina / riešenie

Môže sa filter umyť vodou?

Nie, filtre dostupné so zariadením sa rozpadnú a poškodia sa vodou. (Filtre pre EAP450 sú umývateľné).

Môže sa filter vyčistiť pomocou vysávača?

Nie, čistenie pomocou vysávača iba rozšíri prach späť do vzduchu. Ak sa domnievate, že je filter príliš znečistený, bude možno potrebné vymeniť ho. (Umývateľný predradený filter pre EAP450 sa môže vyčistiť pomocou vysávača alebo mäkkej kefy).

Zariadenie vydáva zvláštny zápach, aj keď bol obal práve otvorený.

Zariadenie je vždy pevne zabalené v kartóne a plaste. V dôsledku ventilátora, ktorý spôsobuje pohyb vzduchu, môžu zo zariadenia vychádzať zvláštne pachy. V závislosti od citlivosti používateľa sa ich vnímanie môže za niekoľko dní alebo týždňov oslabiť. Záleží to od intenzivity používania zariadenia.

Je zariadenie schopné vyčistiť väčší priestor, ako uvádza výrobca?

Informácie výrobcu sa vydávajú na základe výsledkov testov vykonaných v kontrolovanom prostredí. Použitie v inom prostredí môže ovplyvniť výkon. Pri väčších miestnostiach v porovnaní s informáciami výrobcu sa kvalita vzduchu zlepší, ale bude to trvať trochu dlhšie.

Kde by malo byť zariadenie umiestnené?

Vzduch musí voľne prúdiť po stranách zariadenia a pred ním. Dvere alebo úzke chodby môžu obmedziť prívod vzduchu do čističa. V takom prípade dôjde k cirkulácii vzduchu v blízkosti zariadenia.

Kontrolka tlačidla KVALITA VZDUCHU je oranžová alebo červená, ale zdá sa, že vzduch je čistý.

Vyčistite senzor pomocou vysávača, pretože môže byť zablokovaný alebo upchatý.

Stále vidím prach vo vzduchu alebo na nábytku.

Zariadenie môže zachytávať väčšinu prachu a častíc, ale otváranie dverí a okien, spustenie ústredného kúrenia alebo klimatizácia atď. môže spôsobiť, že do vzduchu vnikne viditeľný prach.

Nič nedrží filtre na svojom mieste.

Filtre majú spočívať vo vnútri zariadenia. Keď je čistička zapnutá, sila vzduchu prechádzajúceho zariadením spôsobí, že sa pevne prilepia.

Je počuť zvuk motora ventilátora.

Je to normálne, najmä v noci. Keď sa zvuky z okolia znížia, môže byť počuť opakovaný zvuk z motora.

Zariadenie zastavilo efektívne odstraňovanie zápachov. Zdá sa, že vydáva zápach. 

Skontrolujte, či nie je blokovaný alebo zanesený snímač kvality vzduchu.

Vymeňte filtre, pretože ich kapacita na zachytávanie nečistôt bola pravdepodobne prekročená. Možno budete musieť filtre vymieňať častejšie.

Po výmene filtra HEPA kontrolka CHECK FILTER stále svieti.

Opatrne stlačte tlačidlo RESET FILTER a koniec kancelárskej spinky vložte do otvoru, kde je tlačidlo RESET FILTER. Podržte ho 3 až 5 sekúnd, kým nezaznie krátke pípnutie, ktoré signalizuje resetovanie zariadenia.

  • modely EAP300, EAP450
Problém

Pravdepodobná príčina / riešenie

Je možné vypnúť nočný režim?

Nie. Môžete však ručne posúvať posúvač rýchlosti ventilátora a zvoliť požadovanú rýchlosť. Zostane rovnaká až do nasledujúcej zmeny.

Zariadenie vydáva tikajúci zvuk.

Je to spojené s technológiou PlasmaWave ™. Tikanie sa môže objaviť a zmiznúť v závislosti od prostredia, ale pokiaľ svieti kontrolka PlasmaWave ™, funkcia funguje.

Diaľkové ovládanie nefunguje.

Skontrolujte, či je batéria vložená správne.

Vymeňte použitú batériu za novú.

Skontrolujte, či nie sú prekážky medzi diaľkovým ovládaním a čističkou vzduchu


  • model EAP450
Problém

Pravdepodobná príčina / riešenie

Indikátor kvality vzduchu svieti na bielo, ale vo vzduchu je stále prach / nepríjemný zápach.

Skontrolujte, či nie je senzor zablokovaný alebo upchatý.

Vložte filter späť na svoje miesto.

Zdá sa, že zariadenie vydáva nepríjemné pachy.

Vložte filter späť na svoje miesto.

Stále vidím prach vo vzduchu alebo na nábytku.

Zariadenie môže zachytávať väčšinu prachu a častíc, ale otváranie dverí a okien, spustenie ústredného kúrenia alebo klimatizácia atď. môže spôsobiť, že do vzduchu vnikne viditeľný prach.

Zariadenie pracuje stále vysokou rýchlosťou.

Vyčistite senzor pomocou vysávača, pretože môže byť zablokovaný alebo upchatý.

Po výmene filtra HEPA kontrolka CHECK FILTER stále svieti.

Opatrne stlačte tlačidlo RESET FILTER a koniec kancelárskej spinky vložte do otvoru, kde je tlačidlo RESET FILTER. Podržte ho 3 až 5 sekúnd, kým nezaznie krátke pípnutie, ktoré signalizuje resetovanie zariadenia


Náhradné filtre a príslušenstvo pre čističe vzduchu a klimatizáciu sú k dispozícii v našom internetovom obchode

Objednajte si servis
Objednajte si servis

V oblasti, v ktorej sa nachádzate, ponúkame službu Fixná cena servisu. O opravu sa postarajú kvalifikovaní servisní technici Electrolux. Spotrebič najprv skontrolujeme, poruchu vyriešime a v prípade potreby vymeníme súčiastky a diely. Túto službu poskytujeme pre práčky, sušičky, varné panely, umývačky riadu, chladničky, vstavané kávovary, sporáky, odsávače, rúry a vstavené mikrovlnné rúry.

Náhradné diely a príslušenstvo
Náhradné diely a príslušenstvo

Vyhľadajte si originálne náhradné diely pre spotrebič v našom e-shope a nechajte si ich doručiť priamo domov.